Ochrana osobních údajů
Směrnice na ochranu osobních údajů
Společnost: ALKAP CZ, s.r.o., Bolevecká 991/17, 301 00 Plzeň, IČ: 29090636 (dále jako Výukové centrum),
Platnost směrnice: od 1. 5. 2018
Schválil: Mgr. Kateřina Růžičková
1. Úvodní ustanovení
1.1. Účel
Účelem tohoto dokumentu je stanovit všeobecně platnou metodiku pro nakládání a zpracování osobních údajů (dále rovněž jako „OÚ“) ve Výukovém centru tak, aby byly zajištěny podmínky ochrany stanovené NAŘÍZENÍM EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen jako „Nařízení“), zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, a to za účelem zajištění jejich řádné ochrany a zabránění jejich úniku, vyzrazení, zneužití, zničení a zamezení jejich ztrát.
Tato směrnice upravuje postupy Výukového centra, jejích zaměstnanců, případně dalších osob při nakládání s osobními údaji, pravidla pro získávání, shromažďování, ukládání, použití, šíření a uchovávání osobních údajů. Směrnice stanovuje hlavní a jednoznačné zásady odpovědnosti, povinnosti a pravomoci při zpracování osobních údajů a nastavení ochrany osobních údajů.
S ohledem na Nařízení tato směrnice zejména stanovuje povinnost, aby se zpracovávaly pouze ty osobní údaje, které jsou potřeba k výkonu činností Výukového centra. Směrnice dále popisuje proces zpracování osobních údajů tak, aby se vynaložila veškerá péče na snížení rizik zneužití, nesprávného nakládání nebo neoprávněného zpracování osobních údajů.
1.2. Působnost
Tato směrnice je závazná pro všechny zaměstnance Výukového centra. Směrnice je závazná i pro další osoby, které mají s Výukovým centrem jiný právní vztah (smlouva o dílo, smlouva o zpracování osobních údajů apod.) a které se zavázaly postupovat podle této směrnice.
1.3. Základní pojmy a používané zkratky
Bezpečnostní incident |
Jedna nebo více nežádoucích nebo neočekávaných bezpečnostních událostí, při které došlo nebo mohlo dojít k porušení ochrany OÚ, bez ohledu na závažnost. |
Dozorový úřad |
V ČR Úřad na ochranu osobních údajů. |
Nařízení |
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (angl. General Data Protection Regulation neboli GDPR). |
Ochrana OÚ |
Soubor opatření v oblasti personální, administrativní, fyzické ochrany a informační bezpečnosti potřebných pro zajištění ochrany OÚ. |
Osobní údaj (OÚ) |
Veškeré informace o identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě (dále jen "subjekt údajů"); identifikovatelnou fyzickou osobou je fyzická osoba, kterou lze přímo či nepřímo identifikovat, zejména odkazem na určitý identifikátor, například jméno, identifikační číslo, nebo na jeden či více zvláštních prvků fyzické, fyziologické, genetické, psychické, ekonomické, kulturní nebo společenské identity této fyzické osoby. |
Souhlas subjektu údajů |
Jakýkoli svobodný, konkrétní, informovaný a jednoznačný projev vůle, kterým subjekt údajů dává prohlášením či jiným zjevným potvrzením své svolení ke zpracování svých OÚ. |
Správce OÚ |
Pro účely této směrnice je správcem Výukové centrum – správce OÚ určuje účel a prostředky zpracování OÚ, provádí zpracování a odpovídá za něj. Správce může zmocnit nebo pověřit zpracováním OÚ Zpracovatele. |
Subjekt údajů |
Fyzická osoba, k níž se OÚ vztahují. Subjekt údajů se považuje za identifikovaný, nebo identifikovatelný, jestliže lze na základě jednoho či více OÚ přímo či nepřímo zjistit jeho identitu. |
Zaměstnanec |
Fyzická osoba, která vykonává práci ve Výukovém centru v pracovním poměru na základě uzavřené pracovní smlouvy nebo na základě dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr. |
ZOOÚ |
Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. |
Zpracovatel OÚ |
Fyzická nebo právnická osoba, orgán veřejné moci, agentura nebo jiný subjekt, který zpracovává OÚ pro správce |
Zpracování OÚ |
Jakákoliv operace nebo soubor operací s OÚ nebo soubory OÚ, který je prováděn pomocí či bez pomoci automatizovaných postupů, jako je shromáždění, zaznamenání, uspořádání, strukturování, uložení, přizpůsobení nebo pozměnění, vyhledání, nahlédnutí, použití, zpřístupnění přenosem, šíření nebo jakékoliv jiné zpřístupnění, seřazení či zkombinování, omezení, výmaz nebo zničení. |
Zpracovatel OÚ |
Fyzická nebo právnická osoba, orgán veřejné moci, agentura nebo jiný subjekt, který zpracovává OÚ pro správce. |
Zvláštní kategorie údajů (citlivé údaje) |
OÚ, které vypovídají o rasovém či etnickém původu, politických názorech, náboženském vyznání či filozofickém přesvědčení nebo členství v odborech, a zpracování genetických údajů, biometrických údajů za účelem jedinečné identifikace fyzické osoby a údajů o zdravotním stavu či o sexuálním životě nebo sexuální orientaci fyzické osoby. |
2. Odpovědnosti, povinnosti a pravomoci
2.1. Ředitel Výukového centra
Ředitel Výukového centra je povinen:
- vytvořit, udržovat a řídit systém ochrany osobních údajů ve Výukovém centru v souladu s Nařízením a ZOOÚ,
- stanovit způsoby, účely, prostředky a místa zpracování osobních údajů,
- zajistit zpracovávání pouze přesných osobních údajů výhradně v souladu s účelem, k němuž byly shromážděny, a to v rozsahu nezbytném pro naplnění stanoveného účelu,
- zajistit informování subjektů údajů, popř. získat jejich souhlasy se zpracováním,
- zabezpečit smluvní zavázání spolupracujících právnických i fyzických osob (jako jsou např. dodavatelé, spolupracující společnosti), které v rámci své činnosti používají osobní údaje zpracovávané Výukovým centrem nebo je na základě smlouvy s Výukovým centrem a pro jeho potřeby zpracovávají, a zabezpečit dodržování Nařízení, ZOOÚ a souvisejících obecně závazných předpisů a požadavků na ochranu osobních údajů,
- zajistit dodržování technických a organizačních opatření zaměřených na zabezpečení a ochranu osobních údajů,
- zajistit posouzení vlivu na ochranu osobních údajů, pokud je pravděpodobné, že určitý druh zpracování bude mít za následek vysoké riziko pro práva a svobody fyzických osob,
- zajistit ochranu a bezpečnost osobních údajů, a to od zahájení jejich zpracovávání až do chvíle, kdy jsou likvidovány,
- spolupracovat s dozorovým úřadem a působit jako kontaktní místo pro dozorový úřad v záležitostech týkajících se zpracování osobních údajů,
- vystupovat jako kontaktní místo pro subjekty údajů, které se na něj mohou obracet v případech, kdy došlo k porušení zpracování jejich osobních údajů a v případech výkonu jejich práv podle Nařízení a ZOOÚ,
- vést centrální evidenci požadavků subjektů údajů,
- vést centrální evidenci souhlasů se zpracováním osobních údajů,
- vést centrální evidenci neshod a bezpečnostních incidentů,
- řešit a vyšetřovat bezpečnostní incidenty vzniklé v souvislosti s ochranou osobních údajů, analyzovat jejich příčiny a zajišťovat nápravná opatření,
- informovat zaměstnance o všech významných skutečnostech, postupech nebo událostech souvisejících s nakládáním s osobními údaji ve Výukovém centru, a to bez zbytečného odkladu,
- zajistit, aby zaměstnanci Výukového centra byli řádně poučeni o právech a povinnostech při ochraně osobních údajů,
- zajišťovat, aby zaměstnanci Výukového centra byli podle možností a potřeb vzděláváni nebo proškolováni o ochraně osobních údajů,
- provádět kontrolu dodržování Nařízení a ZOOÚ,
- zajistit, aby Výukové centrum bylo schopné řádně doložit plnění povinností Výukového centra při ochraně osobních údajů, které vyplývají z právních předpisů.
2.2. Zaměstnanec či smluvní pracovník Výukového centra
Každý zaměstnanec či smluvní pracovník Výukového centra je povinen:
- počínat si tak, aby neohrozil ochranu osobních údajů zpracovávaných Výukovým centrem,
- zamezit nahodilému a neoprávněnému přístupu k osobním údajům zaměstnanců, studentů, zákonných zástupců a dalších osob, které Výukové centrum zpracovává,
- pokud zjistí porušení ochrany osobních údajů, neoprávněné použití či zneužití osobních údajů, nebo jiné neoprávněné jednání související s ochranou osobních údajů, bezodkladně zabránit dalšímu neoprávněnému nakládání, zejména zajistit znepřístupnění, a ohlásit tuto skutečnost řediteli Výukového centra či jinému pověřenému zaměstnanci,
- zachovávat mlčenlivost o osobních údajích a o bezpečnostních opatřeních k jejich ochraně; povinnost mlčenlivosti trvá i po skončení pracovního poměru, práce konané mimo pracovní poměr nebo příslušných prací.
3. Zpracování osobních údajů
Zpracování osobních údajů, které není v souladu s Nařízením a ZOOÚ, se ve Výukovém centru zakazuje.
3.1. Subjekty údajů
Subjekty údajů Výukového centra jsou:
- studenti a jejich zákonní zástupci,
- fyzické osoby v zaměstnaneckém nebo obdobném vztahu (aktivní a bývalí),
- uchazeči o zaměstnání,
- obchodní partneři – fyzické osoby nebo zástupci právnických osob.
V souvislosti s identifikací subjektu údajů je třeba posoudit, jaký je účel zpracovávání a zda je ke zpracovávání nutný souhlas subjektu údajů nebo zda je zpracování osobních údajů možné na základě jiného právního titulu (uzavření nebo plnění smlouvy, plnění právní povinnosti, oprávněný zájem apod.).
Dále je nutné stanovit způsob získávání osobních údajů od subjektu, zejména s ohledem na to, aby nedocházelo k využívání údajů získaných k jinému účelu, případně ke slučování údajů získaných k jiným účelům, a způsob plnění informační povinnosti správce vůči subjektu údajů.
3.2. Účel zpracování osobních údajů
Ředitel Výukového centra odpovídá za stanovení účelu zpracovávání osobních údajů a rozsah využívaných údajů.
Osobní údaje lze zpracovávat pouze s ohledem na platné právní předpisy ČR a Nařízení v souladu s účelem, k němuž byly shromážděny. Zpracovávat je k jinému účelu je možné jen tehdy, pokud o této změně zpracování byl subjekt údajů informován, a nelze-li takové zpracování provádět na základě právního titulu nevyžadujícího předchozí souhlas, pokud k tomu dal subjekt údajů souhlas.
V rámci Výukového centra jsou zpracovávány osobní údaje za následujícím účelem:
- studenti a jejich zákonní zástupci
- plnění smlouvy a poskytování služeb (poskytování jazykových a jiných kurzů),
- komunikace se subjekty údajů,
- informování o změnách a novinkách v nabídce kurzů (oprávněný zájem),
- umožnění přístupu do rezervačního systému,
- splnění právní povinnosti,
- účetní a daňové účely,
- vedení zákaznické evidence,
- marketingové a propagační účely (na základě výslovného souhlasu),
- zaměstnanci a uchazeči o zaměstnání
- plnění pracovně právních povinností zaměstnavatele,
- umožnění přístupu do informačních systémů,
- nábor a výběr zaměstnance,
- obchodní partneři
- uzavření a plnění smlouvy,
- komunikace se subjekty údajů,
- splnění právní povinnosti,
- účetní a daňové účely.
Osobní údaje pro tyto činnosti jsou zpracovány v rozsahu nutném pro naplnění těchto činností a po dobu nutnou k jejich dosažení nebo po dobu přímo stanovenou právními předpisy. Poté jsou osobní údaje vymazány či anonymizovány.
3.3. Rozsah zpracovávaných osobních údajů
Rozsah zpracovávaných osobních údajů musí být stanoven tak, aby splnil stanovený účel, a přitom nebyly shromažďovány a zpracovávány nadbytečné osobní údaje.
V rámci Výukového centra jsou zpracovávány osobní údaje v následujícím rozsahu:
- studenti a jejich zákonní zástupci
- identifikační údaje: jméno a příjmení studenta, datum narození studenta, jméno a příjmení zákonného zástupce,
- kontaktní údaje: adresa bydliště, doručovací nebo jiná kontaktní adresa, telefon, emailová adresa,
- informace o alergiích na potraviny,
- fotografie nebo video záznam studenta pro marketingové a propagační účely (na základě souhlasu),
- další osobní údaje: hodnocení úrovně znalostí studenta, číslo bankovního účtu, platební údaje, číslo zákaznického účtu, a další osobní údaje plynoucí z konkrétní smlouvy či ze zákona,
- zaměstnanci či smluvní pracovníci a uchazeči o zaměstnání
- identifikační údaje: jméno a příjmení, datum narození,
- kontaktní údaje: adresa bydliště, doručovací nebo jiná kontaktní adresa, telefon, emailová adresa,
- fotografie zaměstnance/uchazeče,
- údaje poskytnuté v rámci zaslaného životopisu (dosažené vzdělání, dosavadní odborná praxe apod.)
- další osobní údaje: číslo bankovního účtu, platební údaje a další osobní údaje plynoucí z konkrétní smlouvy či ze zákona (pouze pro zaměstnance a smluvní pracovníky),
- obchodní partneři
- identifikační údaje: jméno a příjmení,
- Kontaktní údaje: adresa bydliště, doručovací nebo jiná kontaktní adresa, telefon, emailová adresa,
- Další osobní údaje: číslo bankovního účtu, platební údaje a další osobní údaje plynoucí z konkrétní smlouvy či ze zákona.
Informace o alergiích na potraviny nejsou systematicky zpracovávány a ukládány, jelikož se jedná o citlivé osobní údaje. Tyto informace mohou být Výukovému centru ze strany subjektu údajů pouze dobrovolně a výslovně sděleny pro zajištění ochrany zdraví studenta v rámci výuky.
3.4. Zdroje osobních údajů
Osobní údaje jsou získávány především od subjektu údajů, zejména při uzavírání smlouvy a v průběhu smluvního vztahu.
3.5. Zpřístupnění osobních údajů a zpracování prostřednictvím zpracovatele
Osobní údaje mohou být pro zajištění výše popsaných účelů vedle Výukového centra a jejich zaměstnanců zpracovávány také některými dalšími externími společnostmi (tj. zpracovateli). Osobní údaje jsou těmto zpracovatelům předávány pouze v tom případě, že splňují definované organizační a technické podmínky k zajištění jejich náležité ochrany. Zpracovatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje k jinému účelu a jiným způsobem než smluvně dohodnutým.
Podmínkou pro využití externího zpracovatele je uzavření Smlouvy o zpracování osobních údajů mezi správcem (tj. Výukovým centrem) a zpracovatelem. Smlouva se zpravidla uzavírá jako samostatný dokument. Smlouva musí obsahovat veškeré náležitosti v souladu s čl. 28, odst. 3 Nařízení (viz níže).
Ve Smlouvě o zpracování osobních údajů musí být druhé smluvní straně uložena povinnost:
- přijmout všechna bezpečnostní, technická, organizační a jiná opatření s přihlédnutím ke stavu techniky, povaze zpracování, rozsahu zpracování, kontextu zpracování a účelům zpracování k zabránění jakéhokoli narušení poskytnutých osobních údajů,
- nezapojit do zpracování žádné další osoby bez předchozího písemného souhlasu Výukového centra,
- zpracovávat osobní údaje pouze pro plnění smlouvy (vč. předání údajů do třetích zemí a mezinárodním organizacím); výjimkou jsou pouze případy, kdy jsou určité povinnosti uloženy přímo právním předpisem,
- zajistit, aby osoby oprávněné zpracovávat osobní údaje u zpracovatele byly zavázány k mlčenlivosti nebo aby se na ně vztahovala zákonná povinnost mlčenlivosti,
- zajistit, že zpracovatel bude Výukovému centru bez zbytečného odkladu nápomocen při plnění povinností Výukového centra, zejména povinnosti reagovat na žádosti o výkon práv subjektů údajů, povinnosti ohlašovat případy porušení zabezpečení osobních údajů dozorovému úřadu dle čl. 33 Nařízení, povinnosti oznamovat případy porušení zabezpečení osobních údajů subjektu údajů dle čl. 34 Nařízení, povinnosti posoudit vliv na ochranu osobních údajů dle čl. 35 Nařízení a povinnosti provádět předchozí konzultace dle čl. 36 Nařízení, a že za tímto účelem zajistí nebo přijme vhodná technická a organizační opatření, o kterých ihned informuje Výukové centrum,
- po ukončení smlouvy řádně naložit se zpracovávanými osobními údaji, např. že všechny osobní údaje vymaže, nebo je vrátí Výukovému centru a vymaže existující kopie apod.,
- poskytnout Výukovému centru veškeré informace potřebné k doložení toho, že byly splněny povinnosti stanovené Výukovému centru právními předpisy,
- umožnit kontrolu, audit či inspekci prováděné Výukovým centrem nebo příslušným orgánem dle právních předpisů,
- poskytnout bez zbytečného odkladu nebo ve lhůtě, kterou stanoví Výukové centrum, součinnost potřebnou pro plnění zákonných povinností Výukového centra spojených s ochranou osobních údajů, jejich zpracováním,
- poskytnuté osobní údaje chránit v souladu s právními předpisy,
- přiměřeně postupovat podle této směrnice.
Osobní údaje mohou být na základě zákonné žádosti předány třetím subjektům, které disponují zákonnou pravomocí vyžadovat předání předmětných osobních údajů.
3.6. Souhlas se zpracováváním, informace o zpracovávání, ochrana a výkon práv subjektu údajů
3.6.1. Souhlas subjektu údajů
Pokud jsou osobní údaje zpracovávány na základě článku 6 Nařízení, odst. 1, písm.:
- b) – plnění smlouvy,
- c) – splnění právní povinnosti,
- d) – ochrana životně důležitých zájmů,
- e) – veřejný zájem nebo výkon veřejné moci,
- f) – oprávněný zájem,
není nutný souhlas subjektu údajů, ale je nutné zajistit informační povinnost vůči subjektu údajů.
V ostatních případech může Výukové centrum zpracovávat osobní údaje pouze s předchozím souhlasem subjektu údajů. Tento souhlas je nutný i v případě, že jsou osobní údaje zpracovávány k jinému účelu, než k jakému byly shromážděny. Souhlas musí být poučený, informovaný a konkrétní, nejlépe v písemné podobě. Souhlas se získává pouze pro konkrétní údaje, na konkrétní dobu a pro konkrétní účel.
Výukové centrum musí být schopno udělení souhlasu prokázat, a to po celou dobu zpracování osobních údajů, k jejichž zpracování byl dán souhlas. Součástí získání souhlasu je i informování subjektu údajů o účelu zpracovávání. Subjekt údajů má právo svůj souhlas kdykoli odvolat.
3.6.2. Informování subjektu údajů
Výukové centrum je povinno včas a řádně v souladu s článkem 13 a 14 Nařízení ve stanoveném rozsahu informovat subjekt údajů o tom, že zpracovává jeho osobní údaje. Kromě výše uvedených informací poskytne Výukové centrum subjektu údajů další informace, jsou-li nezbytné pro zajištění spravedlivého a transparentního zpracování v rozsahu stanoveném Nařízením. Současně musí Výukové centrum informovat subjekt údajů o jeho právech vyplývajících z Nařízení.
Informační povinnost je naplněna zveřejněním dokumentu „Informace o zpracování osobních údajů“ na webových stránkách Výukového centra, případně jako součást smlouvy se subjektem údajů.
3.6.3. Práva subjektu údajů
V souvislosti se zpracováním osobních údajů mají subjekty údajů možnost uplatňovat svá práva (viz dále). Žádosti jsou zasílány řediteli Výukového centra, který vede centrální evidenci těchto požadavků. Žádosti musí být ze strany ředitele, případně dalších pověřených osob, vyřízeny do jednoho měsíce od obdržení žádosti. Tuto lhůtu je možné v případě potřeby prodloužit o další dva měsíce, v tom případě ale musí být subjekt údajů o tomto prodloužení informován, spolu s důvody pro tento odklad.
Vyřízení žádostí je poskytováno bezplatně, pouze v případě, že jsou žádosti nedůvodné, nebo nepřiměřené, může být uložen přiměřený poplatek.
3.6.3.1. Právo na přístup k informacím
Subjekt údajů má právo na jasné, transparentní a srozumitelné informace o tom, jak jsou jeho osobní údaje zpracovávány a jaká jsou jeho práva. K tomuto účelu slouží dokument „Informace o zpracování osobních údajů“ (viz kapitola Informování subjektu údajů).
Subjekt údajů má právo na přístup k osobním údajům. V tomto případě poskytne Výukové centrum subjektu údajů kopii zpracovávaných osobních údajů.
3.6.3.2. Právo na opravu
Subjekt údajů má právo na opravu nesprávných a neúplných osobních údajů.
3.6.3.3. Právo na výmaz („právo být zapomenut“)
Subjekt údajů má právo na vymazání svých osobních údajů, především pokud (a) již nejsou dále potřebné pro další zpracování; (b) byl odvolán souhlas k jejich zpracování; (c) subjekt vznese námitky vůči jejich zpracování; (d) byly zpracovány nezákonně; nebo (e) musejí být vymazány podle právních předpisů.
Právo na výmaz nemůže být uplatněno v tom případě, že Výukové centrum zpracovává osobní údaje na základě jiného právního titulu, než se souhlasem subjektu (např. pro plnění smlouvy) a pro zpracování osobních údajů stále existuje důvod a účel (např. držení osobních údajů po dobu stanovenou zákonem).
3.6.3.4. Právo na omezení zpracování
Subjekt údajů má právo na omezení zpracování svých osobních údajů, pokud (a) napadne správnost osobních údajů po dobu, dokud nebude ověřena jejich správnost; (b) zpracování je protizákonné; (c) údaje již nejsou potřeba, ale subjekt údaje potřebuje pro účely uplatnění svých právních nároků nebo (d) subjekt vznese námitku proti jejich zpracování po dobu, dokud nebude ověřeno, zda naše oprávněné důvody převažují nad zájmy subjektu.
V praxi toto právo znamená, že Výukové centrum musí dočasně omezit zpracování takového osobního údaje, vůči kterému byla vznesena námitka.
3.6.3.5. Oznamovací povinnost ohledně opravy nebo výmazu osobních údajů nebo omezení zpracování
Výukové centrum oznamuje jednotlivým příjemcům, jimž byly osobní údaje zpřístupněny, veškeré opravy, výmazy osobních údajů nebo omezení zpracování, s výjimkou případů, kdy se to ukáže jako nemožné nebo to vyžaduje nepřiměřené úsilí.
3.6.3.6. Právo vznést námitku
Subjekt údajů má právo podat námitku proti zpracovávání svých osobních údajů v případě, že jsou ze strany Výukového centra zpracovávány (a) pro účely přímého marketingu nebo (b) pro účely oprávněných zájmů Výukového centra.
3.6.3.7. Právo na přenositelnost údajů
Subjekt údajů má právo získat své osobní údaje a přenést je k jinému poskytovateli služeb.
3.6.3.8. Další práva
Subjekt údajů má právo:
- kdykoliv odvolat udělený souhlas se zpracováním osobních údajů,
- podat stížnost na Úřad pro ochranu osobních údajů.
3.7. Využívání osobních údajů pro zasílání obchodních sdělení (přímý marketing)
Z důvodu informování o novinkách v nabídce kurzů zasílá Výukové centrum obchodní sdělení subjektům údajů za dodržení následujících podmínek:
- sdělení se týkají pouze vlastních produktů a služeb,
- sdělení jsou zasílána formou poštovní korespondence, SMS a e-mailu,
- sdělení jsou zasílána na subjekty údajů, se kterými má Výukové centrum uzavřenou Smlouvu o zajištění výuky a dále po dobu 3 měsíců po ukončení smluvního vztahu, kdy subjekt údajů může důvodně očekávat obdržení takového sdělení.
Zpracování osobních údajů za tímto účelem (tj. přímý marketing) je považováno za zpracování prováděné z důvodu oprávněného zájmu Výukového centra. Pokud podá subjekt údajů námitku proti zpracování za účelem přímého marketingu, musí Výukové centrum zabezpečit, že danému subjektu údajů již nebudou nadále zasílána obchodní sdělení.
3.8. Předávání osobních údajů do jiných států
Výukové centrum předává osobní údaje společnosti Helen Doron Ltd. sídlící ve státě Izrael. Dle Úředního věstníku Evropské unie je stát Izrael považován za třetí zemi poskytující odpovídající úroveň ochrany osobních údajů, a proto předávání údajů nevyžaduje žádné zvláštní povolení.
4. Ochrana osobních údajů
Pro zajištění bezpečnosti a důvěrnosti osobních údajů jsou v rámci Výukového centra využívána vhodná technická a organizační opatření zejména na ochranu před neoprávněným přístupem k údajům a jejich zneužitím. Opatření jsou navržena tak, aby odpovídala stavu techniky, nákladům na provedení, povaze, rozsahu, kontextu a účelům zpracování i k různě pravděpodobným a různě závažným rizikům pro práva a svobody fyzických osob.
4.1. Organizační opatření
Organizační opatření pro zajištění ochrany osobních údajů jsou následující.
- Výukové centrum všechny osobní údaje, se kterými nakládá a které zpracovává, chrání vhodnými a dostupnými prostředky před zneužitím. Osobní údaje jsou uchovávány v prostorách, na místech, v prostředí nebo v systému, do kterého má přístup omezený, předem stanovený a v každý okamžik alespoň řediteli Výukového centra známý okruh osob; jiné osoby mohou získat přístup k osobním údajům pouze se svolením ředitele nebo jím pověřené osoby.
- Dokumenty obsahující osobní údaje studentů jsou trvale uloženy v uzamykatelných skříních. Dokumenty nelze předávat cizím osobám nebo kopírovat a kopie poskytovat neoprávněným osobám.
- Osobní spisy zaměstnanců či smluvních pracovníků jsou uloženy v uzamykatelných skříních, přístup k nim má ředitel Výukového centra nebo pověřená osoba.
- V propagačních materiálech Výukového centra, na webových stránkách či sociálních sítích lze uveřejňovat textové či obrazové informace o studentech pouze na základě souhlasu zákonných zástupců. Student nebo zákonný zástupce má právo na základě odvolání daného souhlasu požadovat bezodkladné zablokování či odstranění informace či fotografie či záznamu týkající se jeho osoby, který zveřejňovat nechce.
- Výukové centrum informuje o zavedených opatřeních ústní nebo písemnou komunikací, stanovením povinností v pracovní smlouvě, v dohodě o provedení práce, v dohodě o pracovní činnosti, ve Smlouvě o zpracování osobních údajů, kterou Výukové centrum uzavírá s externím zpracovatelem.
- Výukové centrum alespoň jednou za rok provede zhodnocení postupů při nakládání a zpracování osobních údajů. Zjistí-li se, že některé postupy jsou zastaralé, zbytečné nebo se neosvědčily, učiní Výukové centrum bezodkladně nápravu.
- Každý zaměstnanec či smluvní pracovník při nakládání s osobními údaji respektuje jejich povahu, tedy že jde o součást soukromí člověka jako subjektu údajů, a tomu přizpůsobí úkony s tím spojené. Zaměstnanec či smluvní pracovník zejména osobní údaje nezveřejňuje bez ověření, že takový postup je možný, nezpřístupňuje osobní údaje osobám, které neprokáží právo s nimi nakládat. Zaměstnanec či smluvní pracovník, vyplývá-li taková povinnost z jiných dokumentů, informuje subjekt údajů o jeho právech na ochranu osobních údajů; jinak odkáže na ředitele Výukového centra nebo jím určenou osobu.
- Výukové centrum ihned řeší každý bezpečnostní incident týkající se osobních údajů. V případě, že je pravděpodobné, že incident bude mít za následek vysoké riziko pro práva a svobody fyzických osob, především konkrétního studenta, zaměstnance, zákonného zástupce atd., Výukové centrum tuto osobu vždy informuje a sdělí, jaká opatření k nápravě přijala. O každém incidentu se sepíše záznam. O každém závažném incidentu informuje Výukové centrum dozorový úřad a to bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 72 hodin od okamžiku, kdy se o něm dozvědělo, ledaže je nepravděpodobné, že by toto porušení mělo za následek riziko pro práva a svobody fyzických osob.
4.2. Technická opatření
Technická opatření pro zajištění ochrany osobních údajů jsou následující.
- Elektronická evidence osobních údajů je vedena v zabezpečeném informačním systému. Do tohoto systému mají přístup jednotliví zaměstnanci a další osoby výslovně pověřené ředitelem Výukového centra, a to jen na základě jedinečného přihlašovacího jména a hesla a pouze v rámci oprávnění daného funkčním zařazením. Při práci s elektronickou evidencí nesmí oprávněné osoby opouštět počítač bez odhlášení se, nemohou nechat nahlížet žádnou jinou osobu a musí chránit utajení přihlašovacího hesla a v případě nebezpečí jeho vyzrazení jej ihned změnit. Přístupy nastavuje pověřený zaměstnanec Výukového centra – správce počítačové sítě, který nastavuje potřebné zabezpečení dat.
- Osobní údaje se mohou přenášet (pomocí přenositelných paměťových médií), či zasílat (e-mailem) pouze zašifrované. Heslo pro odšifrování musí být zasíláno jiným médiem (např. pomocí telefonu).
- Zákonní zástupci studentů, případně samotní studenti, mají zajištěn zabezpečený dálkový přístup výhradně k vlastním údajům na základě přihlašovacího kódu a hesla.
- U informačních systému musí být zajištěno logování, zálohování a obnova dat.
4.3. Posouzení vlivu na ochranu osobních údajů
Pokud je pravděpodobné, že určitý druh zpracování, zejména při využití nových technologií, bude mít s přihlédnutím k povaze, rozsahu, kontextu a účelům zpracování za následek vysoké riziko pro práva a svobody fyzických osob, provede ředitel Výukového centra před zpracováním posouzení vlivu zamýšlených operací zpracování na ochranu osobních údajů, a to v souladu s článkem 35 Nařízení.
Pokud z posouzení vlivu na ochranu osobních údajů vyplývá, že by
dané zpracování mělo za následek vysoké riziko v případě, že by
Výukové centrum nepřijalo opatření ke zmírnění tohoto rizika,
konzultuje ředitel Výukového centra toto zamýšlené zpracování s
dozorovým úřadem (před jeho započetím). Při konzultaci se postupuje
v souladu s článkem 36 Nařízení.
Informace o zpracování osobních údajů
ALKAP CZ, s.r.o., Bolevecká 991/17, 301 00 Plzeň, IČ: 29090636 (dále jako Výukové centrum), jakožto správce osobních údajů, tímto informuje o způsobu a rozsahu zpracování osobních údajů s ohledem na Všeobecné nařízení EU o ochraně osobních údajů (dále jen „GDPR“).
Cílem dokumentu je poskytnout Vám informace o tom, jaké osobní údaje shromažďujeme, jak s nimi nakládáme, z jakých zdrojů je získáváme, k jakým účelům je využíváme, komu je smíme poskytnout a kde můžete získat informace o Vašich osobních údajích, které zpracováváme.
Jaké osobní údaje zpracováváme a jak je získáváme?
Osobní údaje týkající se studentů a zákonných zástupců
Zpracováváme osobní údaje v následujícím rozsahu:
- identifikační údaje: jméno a příjmení studenta, datum narození studenta, jméno a příjmení zákonného zástupce,
- kontaktní údaje: adresa bydliště, doručovací nebo jiná kontaktní adresa, telefon, emailová adresa,
- informace o alergiích na potraviny,
- fotografie nebo videozáznam studenta pro marketingové a propagační účely (na základě souhlasu),
- další osobní údaje: hodnocení úrovně znalostí studenta, číslo bankovního účtu, platební údaje, číslo zákaznického účtu, a další osobní údaje plynoucí z konkrétní smlouvy či ze zákona.
Osobní údaje, které zpracováváme s Vaším souhlasem, jsou uvedeny v souhlasu se zpracováním osobních údajů, který nám můžete udělit. Informace o alergiích na potraviny systematicky nezpracováváme a neukládáme, jelikož se jedná o citlivé osobní údaje. Tyto informace nám mohou být pouze dobrovolně a výslovně sděleny pro zajištění ochrany zdraví studenta v rámci výuky.
Osobní údaje týkající se zaměstnanců, smluvních pracovníků a uchazečů o zaměstnání
Zpracováváme osobní údaje v následujícím rozsahu:
- identifikační údaje: jméno a příjmení, datum narození,
- kontaktní údaje: adresa bydliště, doručovací nebo jiná kontaktní adresa, telefon, emailová adresa,
- fotografie zaměstnance,
- údaje poskytnuté v rámci zaslaného životopisu (dosažené vzdělání, dosavadní odborná praxe apod.),
- další osobní údaje: číslo bankovního účtu, platební údaje, číslo zákaznického účtu, a další osobní údaje plynoucí z konkrétní smlouvy či ze zákona (pouze pro zaměstnance a smluvní pracovníky).
Osobní údaje získáváme především od Vás, zejména při uzavírání smlouvy a v průběhu smluvního vztahu.
Jak Vaše osobní údaje využíváme?
Osobní údaje týkající se studentů a zákonných zástupců
Vaše osobní údaje shromažďujeme a zpracováváme pouze za stanoveným účelem a využíváme je zejména pro:
- plnění smlouvy a poskytování služeb (poskytování jazykových a jiných kurzů),
- komunikaci s Vámi,
- informování o změnách a novinkách v nabídce kurzů (oprávněný zájem),
- umožnění přístupu do rezervačního systému,
- splnění právní povinnosti,
- účetní a daňové účely,
- vedení zákaznické evidence,
- marketingové a propagační účely (na základě výslovného souhlasu).
Osobní údaje týkající se zaměstnanců, smluvních pracovníků a uchazečů o zaměstnání
Vaše osobní údaje shromažďujeme a zpracováváme pouze za stanoveným účelem a využíváme je zejména pro:
- plnění pracovně právních povinností zaměstnavatele,
- umožnění přístupu do informačních systémů LC,
- nábor a výběr zaměstnance.
Osobní údaje pro tyto činnosti jsou zpracovány v rozsahu nutném pro naplnění těchto činností a po dobu nutnou k jejich dosažení nebo po dobu přímo stanovenou právními předpisy. Poté jsou osobní údaje vymazány či anonymizovány.
Komu poskytujeme Vaše osobní údaje?
Osobní údaje mohou být pro zajištění výše popsaných účelů vedle ALKAP CZ a jeho zaměstnanců zpracovávány také dalšími zpracovateli.
Zpracovateli nebo příjemci osobních údajů jsou zejména:
- ANGLIČTINA pro DĚTI s.r.o., držitel národní franšízy pro rozvoj a šíření programu Helen Doron English v ČR, IČ: 27782948;
- Helen Doron Ltd, Company No. 512538356;
- Salesforce.com EMEA Limited, Company No. 05094083;
- Zooza s.r.o.
Osobní údaje mohou být na základě zákonné žádosti předány třetím subjektům, které disponují zákonnou pravomocí vyžadovat předání předmětných osobních údajů.
Jaká jsou Vaše práva?
V souvislosti se zpracováním Vašich osobních údajů máte:
- právo na jasné, transparentní a srozumitelné informace o tom, jak používáme Vaše osobní údaje a jaká jsou Vaše práva (k tomu slouží i tento dokument),
- právo na přístup k osobním údajům a poskytnutí dalších informací souvisejících s jejich zpracováním ze strany ALKAP CZ,
- právo na opravu nesprávných a neúplných osobních údajů,
- právo na vymazání Vašich osobních údajů, především pokud (a) již nejsou dále potřebné pro další zpracování; (b) jste odvolali svůj souhlas k jejich zpracování; (c) jste oprávněně namítali vůči jejich zpracování; (d) byly zpracovány nezákonně; nebo (e) musejí být vymazány podle právních předpisů,
- právo na omezení zpracování Vašich osobních údajů, pokud (a) napadnete správnost osobních údajů po dobu, dokud neověříme jejich správnost; (b) zpracování je protizákonné; (c) je už nepotřebujeme, ale údaje potřebujete Vy pro účely uplatnění Vašich právních nároků nebo (d) namítáte proti jejich zpracování po dobu, dokud neověříme, zda naše oprávněné důvody převažují nad Vašimi zájmy,
- právo podat námitky proti zpracovávání Vašich osobních údajů v případě, že je zpracováváme (a) pro účely přímého marketingu nebo (b) pro účely našich oprávněných zájmů,
- právo získat své osobní údaje a přenést je k jinému poskytovateli služeb,
- právo kdykoliv odvolat udělený souhlas se zpracováním osobních údajů,
- právo podat stížnost na Úřad pro ochranu osobních údajů.
Jak chráníme Vaše osobní údaje?
Pro zajištění bezpečnosti a důvěrnosti Vašich osobních údajů, která je pro nás velmi důležitá, využíváme technická a organizační opatření zejména na ochranu před neoprávněným přístupem k údajům a jejich zneužitím a zajištění bezpečnosti našich IT systémů. Kde je to vhodné, využíváme na ochranu Vašich údajů šifrování.
Potřebujete další pomoc?
Pokud máte otázky ohledně zpracování Vašich osobních údajů nebo potřebujete jakoukoliv jinou související pomoc, obraťte se prosím na odpovědnou osobu ALKAP pro oblast ochrany osobních údajů, a to telefonicky na tel. č.: +420 608 963 029, elektronicky na adrese info@aqap.cz nebo písemně na adrese alej Svobody 56, 323 00, Plzeň.
Směrnice na ochranu osobních údajů
Společnost: Cizí jazyky, s.r.o., Bolevecká 991/17, 301 00 Plzeň, IČ: 020 02 655 (dále jako Výukové centrum)
Platnost směrnice: od 1. 5. 2018
Schválil: Mgr. Kateřina Růžičková
1. Úvodní ustanovení
1.1. Účel
Účelem tohoto dokumentu je stanovit všeobecně platnou metodiku pro nakládání a zpracování osobních údajů (dále rovněž jako „OÚ“) ve Výukovém centru tak, aby byly zajištěny podmínky ochrany stanovené NAŘÍZENÍM EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen jako „Nařízení“), zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, a to za účelem zajištění jejich řádné ochrany a zabránění jejich úniku, vyzrazení, zneužití, zničení a zamezení jejich ztrát.
Tato směrnice upravuje postupy Výukového centra, jejích zaměstnanců, případně dalších osob při nakládání s osobními údaji, pravidla pro získávání, shromažďování, ukládání, použití, šíření a uchovávání osobních údajů. Směrnice stanovuje hlavní a jednoznačné zásady odpovědnosti, povinnosti a pravomoci při zpracování osobních údajů a nastavení ochrany osobních údajů.
S ohledem na Nařízení tato směrnice zejména stanovuje povinnost, aby se zpracovávaly pouze ty osobní údaje, které jsou potřeba k výkonu činností Výukového centra. Směrnice dále popisuje proces zpracování osobních údajů tak, aby se vynaložila veškerá péče na snížení rizik zneužití, nesprávného nakládání nebo neoprávněného zpracování osobních údajů.
1.2. Působnost
Tato směrnice je závazná pro všechny zaměstnance Výukového centra. Směrnice je závazná i pro další osoby, které mají s Výukovým centrem jiný právní vztah (smlouva o dílo, smlouva o zpracování osobních údajů apod.) a které se zavázaly postupovat podle této směrnice.
1.3. Základní pojmy a používané zkratky
Bezpečnostní incident |
Jedna nebo více nežádoucích nebo neočekávaných bezpečnostních událostí, při které došlo nebo mohlo dojít k porušení ochrany OÚ, bez ohledu na závažnost. |
Dozorový úřad |
V ČR Úřad na ochranu osobních údajů. |
Nařízení |
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (angl. General Data Protection Regulation neboli GDPR). |
Ochrana OÚ |
Soubor opatření v oblasti personální, administrativní, fyzické ochrany a informační bezpečnosti potřebných pro zajištění ochrany OÚ. |
Osobní údaj (OÚ) |
Veškeré informace o identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě (dále jen "subjekt údajů"); identifikovatelnou fyzickou osobou je fyzická osoba, kterou lze přímo či nepřímo identifikovat, zejména odkazem na určitý identifikátor, například jméno, identifikační číslo, nebo na jeden či více zvláštních prvků fyzické, fyziologické, genetické, psychické, ekonomické, kulturní nebo společenské identity této fyzické osoby. |
Souhlas subjektu údajů |
Jakýkoli svobodný, konkrétní, informovaný a jednoznačný projev vůle, kterým subjekt údajů dává prohlášením či jiným zjevným potvrzením své svolení ke zpracování svých OÚ. |
Správce OÚ |
Pro účely této směrnice je správcem Výukové centrum – správce OÚ určuje účel a prostředky zpracování OÚ, provádí zpracování a odpovídá za něj. Správce může zmocnit nebo pověřit zpracováním OÚ Zpracovatele. |
Subjekt údajů |
Fyzická osoba, k níž se OÚ vztahují. Subjekt údajů se považuje za identifikovaný, nebo identifikovatelný, jestliže lze na základě jednoho či více OÚ přímo či nepřímo zjistit jeho identitu. |
Zaměstnanec |
Fyzická osoba, která vykonává práci ve Výukovém centru v pracovním poměru na základě uzavřené pracovní smlouvy nebo na základě dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr. |
ZOOÚ |
Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. |
Zpracovatel OÚ |
Fyzická nebo právnická osoba, orgán veřejné moci, agentura nebo jiný subjekt, který zpracovává OÚ pro správce |
Zpracování OÚ |
Jakákoliv operace nebo soubor operací s OÚ nebo soubory OÚ, který je prováděn pomocí či bez pomoci automatizovaných postupů, jako je shromáždění, zaznamenání, uspořádání, strukturování, uložení, přizpůsobení nebo pozměnění, vyhledání, nahlédnutí, použití, zpřístupnění přenosem, šíření nebo jakékoliv jiné zpřístupnění, seřazení či zkombinování, omezení, výmaz nebo zničení. |
Zpracovatel OÚ |
Fyzická nebo právnická osoba, orgán veřejné moci, agentura nebo jiný subjekt, který zpracovává OÚ pro správce. |
Zvláštní kategorie údajů (citlivé údaje) |
OÚ, které vypovídají o rasovém či etnickém původu, politických názorech, náboženském vyznání či filozofickém přesvědčení nebo členství v odborech, a zpracování genetických údajů, biometrických údajů za účelem jedinečné identifikace fyzické osoby a údajů o zdravotním stavu či o sexuálním životě nebo sexuální orientaci fyzické osoby. |
2. Odpovědnosti, povinnosti a pravomoci
2.1. Ředitel Výukového centra
Ředitel Výukového centra je povinen:
- vytvořit, udržovat a řídit systém ochrany osobních údajů ve Výukovém centru v souladu s Nařízením a ZOOÚ,
- stanovit způsoby, účely, prostředky a místa zpracování osobních údajů,
- zajistit zpracovávání pouze přesných osobních údajů výhradně v souladu s účelem, k němuž byly shromážděny, a to v rozsahu nezbytném pro naplnění stanoveného účelu,
- zajistit informování subjektů údajů, popř. získat jejich souhlasy se zpracováním,
- zabezpečit smluvní zavázání spolupracujících právnických i fyzických osob (jako jsou např. dodavatelé, spolupracující společnosti), které v rámci své činnosti používají osobní údaje zpracovávané Výukovým centrem nebo je na základě smlouvy s Výukovým centrem a pro jeho potřeby zpracovávají, a zabezpečit dodržování Nařízení, ZOOÚ a souvisejících obecně závazných předpisů a požadavků na ochranu osobních údajů,
- zajistit dodržování technických a organizačních opatření zaměřených na zabezpečení a ochranu osobních údajů,
- zajistit posouzení vlivu na ochranu osobních údajů, pokud je pravděpodobné, že určitý druh zpracování bude mít za následek vysoké riziko pro práva a svobody fyzických osob,
- zajistit ochranu a bezpečnost osobních údajů, a to od zahájení jejich zpracovávání až do chvíle, kdy jsou likvidovány,
- spolupracovat s dozorovým úřadem a působit jako kontaktní místo pro dozorový úřad v záležitostech týkajících se zpracování osobních údajů,
- vystupovat jako kontaktní místo pro subjekty údajů, které se na něj mohou obracet v případech, kdy došlo k porušení zpracování jejich osobních údajů a v případech výkonu jejich práv podle Nařízení a ZOOÚ,
- vést centrální evidenci požadavků subjektů údajů,
- vést centrální evidenci souhlasů se zpracováním osobních údajů,
- vést centrální evidenci neshod a bezpečnostních incidentů,
- řešit a vyšetřovat bezpečnostní incidenty vzniklé v souvislosti s ochranou osobních údajů, analyzovat jejich příčiny a zajišťovat nápravná opatření,
- informovat zaměstnance o všech významných skutečnostech, postupech nebo událostech souvisejících s nakládáním s osobními údaji ve Výukovém centru, a to bez zbytečného odkladu,
- zajistit, aby zaměstnanci Výukového centra byli řádně poučeni o právech a povinnostech při ochraně osobních údajů,
- zajišťovat, aby zaměstnanci Výukového centra byli podle možností a potřeb vzděláváni nebo proškolováni o ochraně osobních údajů,
- provádět kontrolu dodržování Nařízení a ZOOÚ,
- zajistit, aby Výukové centrum bylo schopné řádně doložit plnění povinností Výukového centra při ochraně osobních údajů, které vyplývají z právních předpisů.
2.2. Zaměstnanec či smluvní pracovník Výukového centra
Každý zaměstnanec či smluvní pracovník Výukového centra je povinen:
- počínat si tak, aby neohrozil ochranu osobních údajů zpracovávaných Výukovým centrem,
- zamezit nahodilému a neoprávněnému přístupu k osobním údajům zaměstnanců, studentů, zákonných zástupců a dalších osob, které Výukové centrum zpracovává,
- pokud zjistí porušení ochrany osobních údajů, neoprávněné použití či zneužití osobních údajů, nebo jiné neoprávněné jednání související s ochranou osobních údajů, bezodkladně zabránit dalšímu neoprávněnému nakládání, zejména zajistit znepřístupnění, a ohlásit tuto skutečnost řediteli Výukového centra či jinému pověřenému zaměstnanci,
- zachovávat mlčenlivost o osobních údajích a o bezpečnostních opatřeních k jejich ochraně; povinnost mlčenlivosti trvá i po skončení pracovního poměru, práce konané mimo pracovní poměr nebo příslušných prací.
3. Zpracování osobních údajů
Zpracování osobních údajů, které není v souladu s Nařízením a ZOOÚ, se ve Výukovém centru zakazuje.
3.1. Subjekty údajů
Subjekty údajů Výukového centra jsou:
- studenti a jejich zákonní zástupci,
- fyzické osoby v zaměstnaneckém nebo obdobném vztahu (aktivní a bývalí),
- uchazeči o zaměstnání,
- obchodní partneři – fyzické osoby nebo zástupci právnických osob.
V souvislosti s identifikací subjektu údajů je třeba posoudit, jaký je účel zpracovávání a zda je ke zpracovávání nutný souhlas subjektu údajů nebo zda je zpracování osobních údajů možné na základě jiného právního titulu (uzavření nebo plnění smlouvy, plnění právní povinnosti, oprávněný zájem apod.).
Dále je nutné stanovit způsob získávání osobních údajů od subjektu, zejména s ohledem na to, aby nedocházelo k využívání údajů získaných k jinému účelu, případně ke slučování údajů získaných k jiným účelům, a způsob plnění informační povinnosti správce vůči subjektu údajů.
3.2. Účel zpracování osobních údajů
Ředitel Výukového centra odpovídá za stanovení účelu zpracovávání osobních údajů a rozsah využívaných údajů.
Osobní údaje lze zpracovávat pouze s ohledem na platné právní předpisy ČR a Nařízení v souladu s účelem, k němuž byly shromážděny. Zpracovávat je k jinému účelu je možné jen tehdy, pokud o této změně zpracování byl subjekt údajů informován, a nelze-li takové zpracování provádět na základě právního titulu nevyžadujícího předchozí souhlas, pokud k tomu dal subjekt údajů souhlas.
V rámci Výukového centra jsou zpracovávány osobní údaje za následujícím účelem:
- studenti a jejich zákonní zástupci
- plnění smlouvy a poskytování služeb (poskytování jazykových a jiných kurzů),
- komunikace se subjekty údajů,
- informování o změnách a novinkách v nabídce kurzů (oprávněný zájem),
- umožnění přístupu do rezervačního systému,
- splnění právní povinnosti,
- účetní a daňové účely,
- vedení zákaznické evidence,
- marketingové a propagační účely (na základě výslovného souhlasu),
- zaměstnanci a uchazeči o zaměstnání
- plnění pracovně právních povinností zaměstnavatele,
- umožnění přístupu do informačních systémů,
- nábor a výběr zaměstnance,
- obchodní partneři
- uzavření a plnění smlouvy,
- komunikace se subjekty údajů,
- splnění právní povinnosti,
- účetní a daňové účely.
Osobní údaje pro tyto činnosti jsou zpracovány v rozsahu nutném pro naplnění těchto činností a po dobu nutnou k jejich dosažení nebo po dobu přímo stanovenou právními předpisy. Poté jsou osobní údaje vymazány či anonymizovány.
3.3. Rozsah zpracovávaných osobních údajů
Rozsah zpracovávaných osobních údajů musí být stanoven tak, aby splnil stanovený účel, a přitom nebyly shromažďovány a zpracovávány nadbytečné osobní údaje.
V rámci Výukového centra jsou zpracovávány osobní údaje v následujícím rozsahu:
- studenti a jejich zákonní zástupci
- identifikační údaje: jméno a příjmení studenta, datum narození studenta, jméno a příjmení zákonného zástupce,
- kontaktní údaje: adresa bydliště, doručovací nebo jiná kontaktní adresa, telefon, emailová adresa,
- informace o alergiích na potraviny,
- fotografie nebo video záznam studenta pro marketingové a propagační účely (na základě souhlasu),
- další osobní údaje: hodnocení úrovně znalostí studenta, číslo bankovního účtu, platební údaje, číslo zákaznického účtu, a další osobní údaje plynoucí z konkrétní smlouvy či ze zákona,
- zaměstnanci či smluvní pracovníci a uchazeči o zaměstnání
- identifikační údaje: jméno a příjmení, datum narození,
- kontaktní údaje: adresa bydliště, doručovací nebo jiná kontaktní adresa, telefon, emailová adresa,
- fotografie zaměstnance/uchazeče,
- údaje poskytnuté v rámci zaslaného životopisu (dosažené vzdělání, dosavadní odborná praxe apod.)
- další osobní údaje: číslo bankovního účtu, platební údaje a další osobní údaje plynoucí z konkrétní smlouvy či ze zákona (pouze pro zaměstnance a smluvní pracovníky),
- obchodní partneři
- identifikační údaje: jméno a příjmení,
- Kontaktní údaje: adresa bydliště, doručovací nebo jiná kontaktní adresa, telefon, emailová adresa,
- Další osobní údaje: číslo bankovního účtu, platební údaje a další osobní údaje plynoucí z konkrétní smlouvy či ze zákona.
Informace o alergiích na potraviny nejsou systematicky zpracovávány a ukládány, jelikož se jedná o citlivé osobní údaje. Tyto informace mohou být Výukovému centru ze strany subjektu údajů pouze dobrovolně a výslovně sděleny pro zajištění ochrany zdraví studenta v rámci výuky.
3.4. Zdroje osobních údajů
Osobní údaje jsou získávány především od subjektu údajů, zejména při uzavírání smlouvy a v průběhu smluvního vztahu.
3.5. Zpřístupnění osobních údajů a zpracování prostřednictvím zpracovatele
Osobní údaje mohou být pro zajištění výše popsaných účelů vedle Výukového centra a jejich zaměstnanců zpracovávány také některými dalšími externími společnostmi (tj. zpracovateli). Osobní údaje jsou těmto zpracovatelům předávány pouze v tom případě, že splňují definované organizační a technické podmínky k zajištění jejich náležité ochrany. Zpracovatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje k jinému účelu a jiným způsobem než smluvně dohodnutým.
Podmínkou pro využití externího zpracovatele je uzavření Smlouvy o zpracování osobních údajů mezi správcem (tj. Výukovým centrem) a zpracovatelem. Smlouva se zpravidla uzavírá jako samostatný dokument. Smlouva musí obsahovat veškeré náležitosti v souladu s čl. 28, odst. 3 Nařízení (viz níže).
Ve Smlouvě o zpracování osobních údajů musí být druhé smluvní straně uložena povinnost:
- přijmout všechna bezpečnostní, technická, organizační a jiná opatření s přihlédnutím ke stavu techniky, povaze zpracování, rozsahu zpracování, kontextu zpracování a účelům zpracování k zabránění jakéhokoli narušení poskytnutých osobních údajů,
- nezapojit do zpracování žádné další osoby bez předchozího písemného souhlasu Výukového centra,
- zpracovávat osobní údaje pouze pro plnění smlouvy (vč. předání údajů do třetích zemí a mezinárodním organizacím); výjimkou jsou pouze případy, kdy jsou určité povinnosti uloženy přímo právním předpisem,
- zajistit, aby osoby oprávněné zpracovávat osobní údaje u zpracovatele byly zavázány k mlčenlivosti nebo aby se na ně vztahovala zákonná povinnost mlčenlivosti,
- zajistit, že zpracovatel bude Výukovému centru bez zbytečného odkladu nápomocen při plnění povinností Výukového centra, zejména povinnosti reagovat na žádosti o výkon práv subjektů údajů, povinnosti ohlašovat případy porušení zabezpečení osobních údajů dozorovému úřadu dle čl. 33 Nařízení, povinnosti oznamovat případy porušení zabezpečení osobních údajů subjektu údajů dle čl. 34 Nařízení, povinnosti posoudit vliv na ochranu osobních údajů dle čl. 35 Nařízení a povinnosti provádět předchozí konzultace dle čl. 36 Nařízení, a že za tímto účelem zajistí nebo přijme vhodná technická a organizační opatření, o kterých ihned informuje Výukové centrum,
- po ukončení smlouvy řádně naložit se zpracovávanými osobními údaji, např. že všechny osobní údaje vymaže, nebo je vrátí Výukovému centru a vymaže existující kopie apod.,
- poskytnout Výukovému centru veškeré informace potřebné k doložení toho, že byly splněny povinnosti stanovené Výukovému centru právními předpisy,
- umožnit kontrolu, audit či inspekci prováděné Výukovým centrem nebo příslušným orgánem dle právních předpisů,
- poskytnout bez zbytečného odkladu nebo ve lhůtě, kterou stanoví Výukové centrum, součinnost potřebnou pro plnění zákonných povinností Výukového centra spojených s ochranou osobních údajů, jejich zpracováním,
- poskytnuté osobní údaje chránit v souladu s právními předpisy,
- přiměřeně postupovat podle této směrnice.
Osobní údaje mohou být na základě zákonné žádosti předány třetím subjektům, které disponují zákonnou pravomocí vyžadovat předání předmětných osobních údajů.
3.6. Souhlas se zpracováváním, informace o zpracovávání, ochrana a výkon práv subjektu údajů
3.6.1. Souhlas subjektu údajů
Pokud jsou osobní údaje zpracovávány na základě článku 6 Nařízení, odst. 1, písm.:
- b) – plnění smlouvy,
- c) – splnění právní povinnosti,
- d) – ochrana životně důležitých zájmů,
- e) – veřejný zájem nebo výkon veřejné moci,
- f) – oprávněný zájem,
není nutný souhlas subjektu údajů, ale je nutné zajistit informační povinnost vůči subjektu údajů.
V ostatních případech může Výukové centrum zpracovávat osobní údaje pouze s předchozím souhlasem subjektu údajů. Tento souhlas je nutný i v případě, že jsou osobní údaje zpracovávány k jinému účelu, než k jakému byly shromážděny. Souhlas musí být poučený, informovaný a konkrétní, nejlépe v písemné podobě. Souhlas se získává pouze pro konkrétní údaje, na konkrétní dobu a pro konkrétní účel.
Výukové centrum musí být schopno udělení souhlasu prokázat, a to po celou dobu zpracování osobních údajů, k jejichž zpracování byl dán souhlas. Součástí získání souhlasu je i informování subjektu údajů o účelu zpracovávání. Subjekt údajů má právo svůj souhlas kdykoli odvolat.
3.6.2. Informování subjektu údajů
Výukové centrum je povinno včas a řádně v souladu s článkem 13 a 14 Nařízení ve stanoveném rozsahu informovat subjekt údajů o tom, že zpracovává jeho osobní údaje. Kromě výše uvedených informací poskytne Výukové centrum subjektu údajů další informace, jsou-li nezbytné pro zajištění spravedlivého a transparentního zpracování v rozsahu stanoveném Nařízením. Současně musí Výukové centrum informovat subjekt údajů o jeho právech vyplývajících z Nařízení.
Informační povinnost je naplněna zveřejněním dokumentu „Informace o zpracování osobních údajů“ na webových stránkách Výukového centra, případně jako součást smlouvy se subjektem údajů.
3.6.3. Práva subjektu údajů
V souvislosti se zpracováním osobních údajů mají subjekty údajů možnost uplatňovat svá práva (viz dále). Žádosti jsou zasílány řediteli Výukového centra, který vede centrální evidenci těchto požadavků. Žádosti musí být ze strany ředitele, případně dalších pověřených osob, vyřízeny do jednoho měsíce od obdržení žádosti. Tuto lhůtu je možné v případě potřeby prodloužit o další dva měsíce, v tom případě ale musí být subjekt údajů o tomto prodloužení informován, spolu s důvody pro tento odklad.
Vyřízení žádostí je poskytováno bezplatně, pouze v případě, že jsou žádosti nedůvodné, nebo nepřiměřené, může být uložen přiměřený poplatek.
3.6.3.1. Právo na přístup k informacím
Subjekt údajů má právo na jasné, transparentní a srozumitelné informace o tom, jak jsou jeho osobní údaje zpracovávány a jaká jsou jeho práva. K tomuto účelu slouží dokument „Informace o zpracování osobních údajů“ (viz kapitola Informování subjektu údajů).
Subjekt údajů má právo na přístup k osobním údajům. V tomto případě poskytne Výukové centrum subjektu údajů kopii zpracovávaných osobních údajů.
3.6.3.2. Právo na opravu
Subjekt údajů má právo na opravu nesprávných a neúplných osobních údajů.
3.6.3.3. Právo na výmaz („právo být zapomenut“)
Subjekt údajů má právo na vymazání svých osobních údajů, především pokud (a) již nejsou dále potřebné pro další zpracování; (b) byl odvolán souhlas k jejich zpracování; (c) subjekt vznese námitky vůči jejich zpracování; (d) byly zpracovány nezákonně; nebo (e) musejí být vymazány podle právních předpisů.
Právo na výmaz nemůže být uplatněno v tom případě, že Výukové centrum zpracovává osobní údaje na základě jiného právního titulu, než se souhlasem subjektu (např. pro plnění smlouvy) a pro zpracování osobních údajů stále existuje důvod a účel (např. držení osobních údajů po dobu stanovenou zákonem).
3.6.3.4. Právo na omezení zpracování
Subjekt údajů má právo na omezení zpracování svých osobních údajů, pokud (a) napadne správnost osobních údajů po dobu, dokud nebude ověřena jejich správnost; (b) zpracování je protizákonné; (c) údaje již nejsou potřeba, ale subjekt údaje potřebuje pro účely uplatnění svých právních nároků nebo (d) subjekt vznese námitku proti jejich zpracování po dobu, dokud nebude ověřeno, zda naše oprávněné důvody převažují nad zájmy subjektu.
V praxi toto právo znamená, že Výukové centrum musí dočasně omezit zpracování takového osobního údaje, vůči kterému byla vznesena námitka.
3.6.3.5. Oznamovací povinnost ohledně opravy nebo výmazu osobních údajů nebo omezení zpracování
Výukové centrum oznamuje jednotlivým příjemcům, jimž byly osobní údaje zpřístupněny, veškeré opravy, výmazy osobních údajů nebo omezení zpracování, s výjimkou případů, kdy se to ukáže jako nemožné nebo to vyžaduje nepřiměřené úsilí.
3.6.3.6. Právo vznést námitku
Subjekt údajů má právo podat námitku proti zpracovávání svých osobních údajů v případě, že jsou ze strany Výukového centra zpracovávány (a) pro účely přímého marketingu nebo (b) pro účely oprávněných zájmů Výukového centra.
3.6.3.7. Právo na přenositelnost údajů
Subjekt údajů má právo získat své osobní údaje a přenést je k jinému poskytovateli služeb.
3.6.3.8. Další práva
Subjekt údajů má právo:
- kdykoliv odvolat udělený souhlas se zpracováním osobních údajů,
- podat stížnost na Úřad pro ochranu osobních údajů.
3.7. Využívání osobních údajů pro zasílání obchodních sdělení (přímý marketing)
Z důvodu informování o novinkách v nabídce kurzů zasílá Výukové centrum obchodní sdělení subjektům údajů za dodržení následujících podmínek:
- sdělení se týkají pouze vlastních produktů a služeb,
- sdělení jsou zasílána formou poštovní korespondence, SMS a e-mailu,
- sdělení jsou zasílána na subjekty údajů, se kterými má Výukové centrum uzavřenou Smlouvu o zajištění výuky a dále po dobu 3 měsíců po ukončení smluvního vztahu, kdy subjekt údajů může důvodně očekávat obdržení takového sdělení.
Zpracování osobních údajů za tímto účelem (tj. přímý marketing) je považováno za zpracování prováděné z důvodu oprávněného zájmu Výukového centra. Pokud podá subjekt údajů námitku proti zpracování za účelem přímého marketingu, musí Výukové centrum zabezpečit, že danému subjektu údajů již nebudou nadále zasílána obchodní sdělení.
3.8. Předávání osobních údajů do jiných států
Výukové centrum předává osobní údaje společnosti Helen Doron Ltd. sídlící ve státě Izrael. Dle Úředního věstníku Evropské unie je stát Izrael považován za třetí zemi poskytující odpovídající úroveň ochrany osobních údajů, a proto předávání údajů nevyžaduje žádné zvláštní povolení.
4. Ochrana osobních údajů
Pro zajištění bezpečnosti a důvěrnosti osobních údajů jsou v rámci Výukového centra využívána vhodná technická a organizační opatření zejména na ochranu před neoprávněným přístupem k údajům a jejich zneužitím. Opatření jsou navržena tak, aby odpovídala stavu techniky, nákladům na provedení, povaze, rozsahu, kontextu a účelům zpracování i k různě pravděpodobným a různě závažným rizikům pro práva a svobody fyzických osob.
4.1. Organizační opatření
Organizační opatření pro zajištění ochrany osobních údajů jsou následující.
- Výukové centrum všechny osobní údaje, se kterými nakládá a které zpracovává, chrání vhodnými a dostupnými prostředky před zneužitím. Osobní údaje jsou uchovávány v prostorách, na místech, v prostředí nebo v systému, do kterého má přístup omezený, předem stanovený a v každý okamžik alespoň řediteli Výukového centra známý okruh osob; jiné osoby mohou získat přístup k osobním údajům pouze se svolením ředitele nebo jím pověřené osoby.
- Dokumenty obsahující osobní údaje studentů jsou trvale uloženy v uzamykatelných skříních. Dokumenty nelze předávat cizím osobám nebo kopírovat a kopie poskytovat neoprávněným osobám.
- Osobní spisy zaměstnanců či smluvních pracovníků jsou uloženy v uzamykatelných skříních, přístup k nim má ředitel Výukového centra nebo pověřená osoba.
- V propagačních materiálech Výukového centra, na webových stránkách či sociálních sítích lze uveřejňovat textové či obrazové informace o studentech pouze na základě souhlasu zákonných zástupců. Student nebo zákonný zástupce má právo na základě odvolání daného souhlasu požadovat bezodkladné zablokování či odstranění informace či fotografie či záznamu týkající se jeho osoby, který zveřejňovat nechce.
- Výukové centrum informuje o zavedených opatřeních ústní nebo písemnou komunikací, stanovením povinností v pracovní smlouvě, v dohodě o provedení práce, v dohodě o pracovní činnosti, ve Smlouvě o zpracování osobních údajů, kterou Výukové centrum uzavírá s externím zpracovatelem.
- Výukové centrum alespoň jednou za rok provede zhodnocení postupů při nakládání a zpracování osobních údajů. Zjistí-li se, že některé postupy jsou zastaralé, zbytečné nebo se neosvědčily, učiní Výukové centrum bezodkladně nápravu.
- Každý zaměstnanec či smluvní pracovník při nakládání s osobními údaji respektuje jejich povahu, tedy že jde o součást soukromí člověka jako subjektu údajů, a tomu přizpůsobí úkony s tím spojené. Zaměstnanec či smluvní pracovník zejména osobní údaje nezveřejňuje bez ověření, že takový postup je možný, nezpřístupňuje osobní údaje osobám, které neprokáží právo s nimi nakládat. Zaměstnanec či smluvní pracovník, vyplývá-li taková povinnost z jiných dokumentů, informuje subjekt údajů o jeho právech na ochranu osobních údajů; jinak odkáže na ředitele Výukového centra nebo jím určenou osobu.
- Výukové centrum ihned řeší každý bezpečnostní incident týkající se osobních údajů. V případě, že je pravděpodobné, že incident bude mít za následek vysoké riziko pro práva a svobody fyzických osob, především konkrétního studenta, zaměstnance, zákonného zástupce atd., Výukové centrum tuto osobu vždy informuje a sdělí, jaká opatření k nápravě přijala. O každém incidentu se sepíše záznam. O každém závažném incidentu informuje Výukové centrum dozorový úřad a to bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 72 hodin od okamžiku, kdy se o něm dozvědělo, ledaže je nepravděpodobné, že by toto porušení mělo za následek riziko pro práva a svobody fyzických osob.
4.2. Technická opatření
Technická opatření pro zajištění ochrany osobních údajů jsou následující.
- Elektronická evidence osobních údajů je vedena v zabezpečeném informačním systému. Do tohoto systému mají přístup jednotliví zaměstnanci a další osoby výslovně pověřené ředitelem Výukového centra, a to jen na základě jedinečného přihlašovacího jména a hesla a pouze v rámci oprávnění daného funkčním zařazením. Při práci s elektronickou evidencí nesmí oprávněné osoby opouštět počítač bez odhlášení se, nemohou nechat nahlížet žádnou jinou osobu a musí chránit utajení přihlašovacího hesla a v případě nebezpečí jeho vyzrazení jej ihned změnit. Přístupy nastavuje pověřený zaměstnanec Výukového centra – správce počítačové sítě, který nastavuje potřebné zabezpečení dat.
- Osobní údaje se mohou přenášet (pomocí přenositelných paměťových médií), či zasílat (e-mailem) pouze zašifrované. Heslo pro odšifrování musí být zasíláno jiným médiem (např. pomocí telefonu).
- Zákonní zástupci studentů, případně samotní studenti, mají zajištěn zabezpečený dálkový přístup výhradně k vlastním údajům na základě přihlašovacího kódu a hesla.
- U informačních systému musí být zajištěno logování, zálohování a obnova dat.
4.3. Posouzení vlivu na ochranu osobních údajů
Pokud je pravděpodobné, že určitý druh zpracování, zejména při využití nových technologií, bude mít s přihlédnutím k povaze, rozsahu, kontextu a účelům zpracování za následek vysoké riziko pro práva a svobody fyzických osob, provede ředitel Výukového centra před zpracováním posouzení vlivu zamýšlených operací zpracování na ochranu osobních údajů, a to v souladu s článkem 35 Nařízení.
Pokud z posouzení vlivu na ochranu osobních údajů vyplývá, že by dané zpracování mělo za následek vysoké riziko v případě, že by Výukové centrum nepřijalo opatření ke zmírnění tohoto rizika, konzultuje ředitel Výukového centra toto zamýšlené zpracování s dozorovým úřadem (před jeho započetím). Při konzultaci se postupuje v souladu s článkem 36 Nařízení.
Informace o zpracování osobních údajů
Cizí jazyky, s.r.o., Bolevecká 991/17, 301 00 Plzeň, IČ: 020 02 655 (dále jako Výukové centrum), jakožto správce osobních údajů, tímto informuje o způsobu a rozsahu zpracování osobních údajů s ohledem na Všeobecné nařízení EU o ochraně osobních údajů (dále jen „GDPR“).
Cílem dokumentu je poskytnout Vám informace o tom, jaké osobní údaje shromažďujeme, jak s nimi nakládáme, z jakých zdrojů je získáváme, k jakým účelům je využíváme, komu je smíme poskytnout a kde můžete získat informace o Vašich osobních údajích, které zpracováváme.
Jaké osobní údaje zpracováváme a jak je získáváme?
Osobní údaje týkající se studentů a zákonných zástupců
Zpracováváme osobní údaje v následujícím rozsahu:
- identifikační údaje: jméno a příjmení studenta, datum narození studenta, jméno a příjmení zákonného zástupce,
- kontaktní údaje: adresa bydliště, doručovací nebo jiná kontaktní adresa, telefon, emailová adresa,
- informace o alergiích na potraviny,
- fotografie nebo videozáznam studenta pro marketingové a propagační účely (na základě souhlasu),
- další osobní údaje: hodnocení úrovně znalostí studenta, číslo bankovního účtu, platební údaje, číslo zákaznického účtu, a další osobní údaje plynoucí z konkrétní smlouvy či ze zákona.
Osobní údaje, které zpracováváme s Vaším souhlasem, jsou uvedeny v souhlasu se zpracováním osobních údajů, který nám můžete udělit. Informace o alergiích na potraviny systematicky nezpracováváme a neukládáme, jelikož se jedná o citlivé osobní údaje. Tyto informace nám mohou být pouze dobrovolně a výslovně sděleny pro zajištění ochrany zdraví studenta v rámci výuky.
Osobní údaje týkající se zaměstnanců, smluvních pracovníků a uchazečů o zaměstnání
Zpracováváme osobní údaje v následujícím rozsahu:
- identifikační údaje: jméno a příjmení, datum narození,
- kontaktní údaje: adresa bydliště, doručovací nebo jiná kontaktní adresa, telefon, emailová adresa,
- fotografie zaměstnance,
- údaje poskytnuté v rámci zaslaného životopisu (dosažené vzdělání, dosavadní odborná praxe apod.),
- další osobní údaje: číslo bankovního účtu, platební údaje, číslo zákaznického účtu, a další osobní údaje plynoucí z konkrétní smlouvy či ze zákona (pouze pro zaměstnance a smluvní pracovníky).
Osobní údaje získáváme především od Vás, zejména při uzavírání smlouvy a v průběhu smluvního vztahu.
Jak Vaše osobní údaje využíváme?
Osobní údaje týkající se studentů a zákonných zástupců
Vaše osobní údaje shromažďujeme a zpracováváme pouze za stanoveným účelem a využíváme je zejména pro:
- plnění smlouvy a poskytování služeb (poskytování jazykových a jiných kurzů),
- komunikaci s Vámi,
- informování o změnách a novinkách v nabídce kurzů (oprávněný zájem),
- umožnění přístupu do rezervačního systému,
- splnění právní povinnosti,
- účetní a daňové účely,
- vedení zákaznické evidence,
- marketingové a propagační účely (na základě výslovného souhlasu).
Osobní údaje týkající se zaměstnanců, smluvních pracovníků a uchazečů o zaměstnání
Vaše osobní údaje shromažďujeme a zpracováváme pouze za stanoveným účelem a využíváme je zejména pro:
- plnění pracovně právních povinností zaměstnavatele,
- umožnění přístupu do informačních systémů LC,
- nábor a výběr zaměstnance.
Osobní údaje pro tyto činnosti jsou zpracovány v rozsahu nutném pro naplnění těchto činností a po dobu nutnou k jejich dosažení nebo po dobu přímo stanovenou právními předpisy. Poté jsou osobní údaje vymazány či anonymizovány.
Komu poskytujeme Vaše osobní údaje?
Osobní údaje mohou být pro zajištění výše popsaných účelů vedle Cizí jazyky a jeho zaměstnanců zpracovávány také dalšími zpracovateli.
Zpracovateli nebo příjemci osobních údajů jsou zejména:
- ANGLIČTINA pro DĚTI s.r.o., držitel národní franšízy pro rozvoj a šíření programu Helen Doron English v ČR, IČ: 27782948;
- Helen Doron Ltd, Company No. 512538356;
- Salesforce.com EMEA Limited, Company No. 05094083;
- Zooza s.r.o.
Osobní údaje mohou být na základě zákonné žádosti předány třetím subjektům, které disponují zákonnou pravomocí vyžadovat předání předmětných osobních údajů.
Jaká jsou Vaše práva?
V souvislosti se zpracováním Vašich osobních údajů máte:
- právo na jasné, transparentní a srozumitelné informace o tom, jak používáme Vaše osobní údaje a jaká jsou Vaše práva (k tomu slouží i tento dokument),
- právo na přístup k osobním údajům a poskytnutí dalších informací souvisejících s jejich zpracováním ze strany Cizí jazyky,
- právo na opravu nesprávných a neúplných osobních údajů,
- právo na vymazání Vašich osobních údajů, především pokud (a) již nejsou dále potřebné pro další zpracování; (b) jste odvolali svůj souhlas k jejich zpracování; (c) jste oprávněně namítali vůči jejich zpracování; (d) byly zpracovány nezákonně; nebo (e) musejí být vymazány podle právních předpisů,
- právo na omezení zpracování Vašich osobních údajů, pokud (a) napadnete správnost osobních údajů po dobu, dokud neověříme jejich správnost; (b) zpracování je protizákonné; (c) je už nepotřebujeme, ale údaje potřebujete Vy pro účely uplatnění Vašich právních nároků nebo (d) namítáte proti jejich zpracování po dobu, dokud neověříme, zda naše oprávněné důvody převažují nad Vašimi zájmy,
- právo podat námitky proti zpracovávání Vašich osobních údajů v případě, že je zpracováváme (a) pro účely přímého marketingu nebo (b) pro účely našich oprávněných zájmů,
- právo získat své osobní údaje a přenést je k jinému poskytovateli služeb,
- právo kdykoliv odvolat udělený souhlas se zpracováním osobních údajů,
- právo podat stížnost na Úřad pro ochranu osobních údajů.
Jak chráníme Vaše osobní údaje?
Pro zajištění bezpečnosti a důvěrnosti Vašich osobních údajů, která je pro nás velmi důležitá, využíváme technická a organizační opatření zejména na ochranu před neoprávněným přístupem k údajům a jejich zneužitím a zajištění bezpečnosti našich IT systémů. Kde je to vhodné, využíváme na ochranu Vašich údajů šifrování.
Potřebujete další pomoc?
Pokud máte otázky ohledně zpracování Vašich osobních údajů nebo potřebujete jakoukoliv jinou související pomoc, obraťte se prosím na odpovědnou osobu pro Cizí jazyky, s.r.o., pro oblast ochrany osobních údajů, a to telefonicky na tel. č.: +420 608 963 029, elektronicky na adrese info@aqap.cz nebo písemně na adrese alej Svobody 56, 323 00, Plzeň.